onsdag 3 november 2010

Hemma hos OSS

Jag satt och läste http://femtiotalsjakten.blogg.se/
och vart inspirerad till ett eget litet repotage
Hemma hos oss blandas gammalt 50 tal med nya "lookalikes".
Men tanken är väl att allt ska bytas ut undan för undan till äkta vara.
Man kan ju aldrig få för mycket av det goda ;)
Stig på!

Välkommen in till Hallen!
Här har vi den fina hatthyllan med "hatthållare", som jag hittade i källaren hemma hos mina föräldrar.Den vart naturligtvis uppputsad och hemdragen till oss!

Vidare in i hallen finns byrån från en loppis hela 50 kr betaldes för den ;) Kobra telefonen köptes för en hundring för att den inte fungerade sades det, vilket den gjorde ändå när vi kom hem och stoppade i den i uttaget! Lucky me!
Spegeln fick vi med på köpet när vi köpte vardagsrumsmöblerna som visas sedan!


Toadörren =)

Nu kommer vi in i vardagsrummet! Älskar verkligen tapeten som är i fin retro stil.Sideboardet, soffan, fotpallen, tv bänken, lampan och stolen köpte vi från samma bohag för under 2000 kr. Soffbordet är väldigt fint det ser ut som en stor bricka och är från mina föräldrar. Vår dyraste möbel är faktiskt skinnfotöljen från KAVALKAD här i Örebro den kostade 1500 kr.


Fina tavlor


Den snygga Rörstrand "califonia" skålen, ett arvegods från min mormor!

Vi svänger runt och kollar på vår lilla and samling, den gillar jag, några är nötta men två stycken är riktigt välbevarade!!
Älskar kopparlamor och i fönstret i vardagsrummet hänger en äkta Hans Agne Jacobsen.

Nu går vi in i köket.På väg in ser vi en liten string fruktkorg och en kopparlampa. vad annars ;) Troligen från Coronell Electrics Denmark.

Köksbord i teak och stolar. "duken" är en gammal 50 tals gardin.
Fler kopparlampor såklart (man kan aldrig ha för många)
En grön snygg klocka och "smulborste"
Snygga porslinsburkar är bra att ha!



Så en sista liten tur i sovrummet!
Här finns såklart Fanerväven ovanför sängen från FRAMTIDSANTIKEN.
Mitt sminkbord och den obligatoriska negressen.
I hörnet står pappas gitarr från 50 talet!
I fönstret...en kopparlampa såklart ;)





Till sist en snabb titt på balkongen där jag konstaterar att vi är närdar och måste ha
teak möbler där ute också!



Jag hoppas ni njutit lite av vår lya.
Vi har en himmla massa porslin också, men orkade inte fota detta just nu, utan kör lite mer allmänt.
Har ni några info om sakerna som finns här hemma så skriv gärna, det är bara roligt.
Jakten fortsätter!!!
// Anna och Micke.

4 kommentarer:

Eli sa...

Men oj, vad fint! Ska titta mer i detralj senare och länkla från min blogg. Så du köpte Framtids Antilkens andra fanerväv :-)

AnnaThatLovesYou? sa...

@eli
javisst, efter mycket tjat fick jag den skickad till mig på posten! Lyckan var total!! =)

Eli sa...

Bra tjatat! Älskar färgskalan i ert kök. Och sminkbordet! Har länkat också.

Agnieszka sa...

Fint hem ni har och en mysig blogg. Jag blev lite intresserad av tapeten bakom sideboardet, var kan jag hitta den? maila gärna svar till retroprylar @ gmail.com

ha en fin dag och gott nytt år

/fry Ljunggren